نمایه نویسندگان

ا

  • اچرش، شیدا مرور سیستماتیک اثرات پاداش دهی در مدارس کشور [دوره 17، شماره 65، 1401، صفحه 179-214]
  • احمدی، غلامعلی طراحی الگوی برنامه درسی سواد مالی برای دانش آموزان دوره ابتدایی [دوره 17، شماره 65، 1401، صفحه 47-74]
  • اردلان، عیسی شناسایی حقوق فرهنگی - آموزشیِ شهروندان و راهبردهای تحقق آن در نظام تعلیم و تربیت ایران [دوره 17، شماره 67، 1401، صفحه 207-236]
  • اسدی، عباس طراحی الگوی آموزش سواد رسانه‌ای برای معلمان، بر اساس رویکرد داده بنیاد [دوره 17، شماره 67، 1401، صفحه 139-170]
  • اسلامی، فاطمه مطالعه تجربه زیسته کارآموزان دوره مهارت ‎آموزی معلمی دانشگاه فرهنگیان قم [دوره 17، شماره 67، 1401، صفحه 13-34]
  • اسماعیلی، محمد رضا بررسی مقایسه‌ایی تاثیرات دو روش تدریس مشارکتی و رقابتی درس تربیت بدنی بر مشارکت ورزشی دختران دارای اضطراب اجتماعی اندام: نقش تعدیل کننده عزت نفس [دوره 17، شماره 66، 1401، صفحه 289-314]
  • امانی طهرانی، محمود ارزشیابی برنامه درسی جدید فیزیک در عمل: پژوهشی بر اساس خبرگی و نقد تربیتی آیزنر [دوره 17، شماره 66، 1401، صفحه 177-210]
  • ایران نژاد، منصوره طراحی و اعتبارسنجی الگوی برنامه درسی آغازخدمت برای نومعلمان دورۀ ابتدایی با تأکید بر توسعۀ حرفه ای [دوره 17، شماره 67، 1401، صفحه 107-138]

ب

  • بابایی، مریم بازتاب هویت ملی در کتاب فارسی پنجم دبستان از دوره قاجار تا پایان قرن چهاردهم شمسی [دوره 17، شماره 67، 1401، صفحه 237-266]
  • بختیاری، رسول بررسی انسجام محتوای برنامه درسی در کتاب‌های درسی زیست شناسی دوره دوم متوسطه [دوره 17، شماره 66، 1401، صفحه 211-258]
  • برخان، سیروس شناسایی دانش ضمنی معلمان عربی شهرستان تکاب درباره روش‌های فعال تدریس [دوره 17، شماره 67، 1401، صفحه 83-106]
  • بیرمی پور، علی مرور سیستماتیک اثرات پاداش دهی در مدارس کشور [دوره 17، شماره 65، 1401، صفحه 179-214]

پ

  • پاشایی، محمدرضا شناسایی میزان توجه به مؤلفه‌های ادبیات پایداری در برنامه درسی دوره ابتدایی [دوره 17، شماره 64، 1401، صفحه 249-276]
  • پسندیده، نسرین تأثیر آموزش های پیش دبستانی بر میزان احترام به خود دانش آموزان پایه اول ابتدایی [دوره 17، شماره 65، 1401، صفحه 159-178]

ج

  • جعفری، فاطمه رویکردی آمیخته برای سنجش شادکامی مدرسه‌ای دانش‌آموزان ابتدایی منطقه 15 شهر تهران [دوره 17، شماره 65، 1401، صفحه 245-276]
  • جمالی، مریم بررسی مقایسه‌ایی تاثیرات دو روش تدریس مشارکتی و رقابتی درس تربیت بدنی بر مشارکت ورزشی دختران دارای اضطراب اجتماعی اندام: نقش تعدیل کننده عزت نفس [دوره 17، شماره 66، 1401، صفحه 289-314]
  • جوادی پور، محمد رویکردی آمیخته برای سنجش شادکامی مدرسه‌ای دانش‌آموزان ابتدایی منطقه 15 شهر تهران [دوره 17، شماره 65، 1401، صفحه 245-276]

ح

  • حاج حسینی، منصوره تحلیل تکالیف کتاب درسی علوم تجربی پایه ششم از منظر توجه به مولفه‌‌های درگیری تحصیلی [دوره 17، شماره 65، 1401، صفحه 215-244]
  • حسینی، سید رسول طراحی مدل آموزش کارآفرینی در نظام آموزش فنی و حرفه‌ای ایران [دوره 17، شماره 66، 1401، صفحه 113-138]

خ

  • خاکباز، عظیمه سادات بررسی انسجام محتوای برنامه درسی در کتاب‌های درسی زیست شناسی دوره دوم متوسطه [دوره 17، شماره 66، 1401، صفحه 211-258]
  • خانجانی، طاهره واکاوی جایگاه فناوری آموزشی در کتاب کار و فناوری پایه هفتم بر اساس نظریه براون از دیدگاه معلمان و متخصصان و ارایه الگو [دوره 17، شماره 66، 1401، صفحه 139-176]
  • خداپناه، مینا طراحی الگوی برنامه درسی سواد مالی برای دانش آموزان دوره ابتدایی [دوره 17، شماره 65، 1401، صفحه 47-74]
  • خروشی، پوران بررسی دیدگاه فارغ التحصیلان دانشگاه فرهنگیان از میزان کارآمدی درس کارورزی در افزایش توان‌حرفه‌ای دانشجومعلمان [دوره 17، شماره 64، 1401، صفحه 217-248]
  • خسروی، محبوبهه شناسایی دانش ضمنی معلمان عربی شهرستان تکاب درباره روش‌های فعال تدریس [دوره 17، شماره 67، 1401، صفحه 83-106]
  • خوشبخت، فریبا طراحی چارچوب برنامه درسی دوره ابتدایی در بحران همه‌گیری بیماری کرونا [دوره 17، شماره 65، 1401، صفحه 27-46]

د

  • دوایی، مهدی طراحی الگوی برنامه درسی سواد مالی برای دانش آموزان دوره ابتدایی [دوره 17، شماره 65، 1401، صفحه 47-74]
  • دیبایی صابر، محسن چارچوب نظری مؤلفه‌های برنامه درسی کنجکاو محور و تحلیل جایگاه آن در اسناد بالا دستی آموزش و پرورش ایران [دوره 17، شماره 64، 1401، صفحه 277-302]

ذ

  • ذوقی، لیلا ارائه مدل ساختاری کمک طلبی بر اساس خودتعیین‌گری، خودشفقت‌ورزی و شکفتگی با نقش میانجی درگیری تحصیلی و باورهای انگیزشی دانش‌آموزان [دوره 17، شماره 66، 1401، صفحه 315-334]

ر

  • رستگارپور، حسن واکاوی جایگاه فناوری آموزشی در کتاب کار و فناوری پایه هفتم بر اساس نظریه براون از دیدگاه معلمان و متخصصان و ارایه الگو [دوره 17، شماره 66، 1401، صفحه 139-176]
  • رستمی، فاطمه بررسی الگوها و اهمیت تلفیق برنامه درسی تعلیمات دینی با درس علوم تجربی [دوره 17، شماره 65، 1401، صفحه 75-98]
  • رشیدی، بهار ارائه الگوی غنی‌سازی برنامه درسی مدارس استعدادهای درخشان ایران: پژوهش داده‌بنیاد [دوره 17، شماره 66، 1401، صفحه 259-288]

ز

  • زمانی، بی بی عشرت طراحی الگوی آموزش سواد رسانه‌ای برای معلمان، بر اساس رویکرد داده بنیاد [دوره 17، شماره 67، 1401، صفحه 139-170]
  • زینلی پور، حسین بازشناسی کیفی عناصر مؤثر در فرآیند تصمیم‌گیری در برنامه درسی عمل فکورانه [دوره 17، شماره 67، 1401، صفحه 171-206]

س

  • سبزه، بتول تأثیر آموزش های پیش دبستانی بر میزان احترام به خود دانش آموزان پایه اول ابتدایی [دوره 17، شماره 65، 1401، صفحه 159-178]
  • سعادتمند، زهره طراحی الگوی برنامه درسی کارورزی دانشگاه فرهنگیان (نظریه داده بنیاد) [دوره 17، شماره 67، 1401، صفحه 35-56]
  • سماوی، عبدالوهاب بازشناسی کیفی عناصر مؤثر در فرآیند تصمیم‌گیری در برنامه درسی عمل فکورانه [دوره 17، شماره 67، 1401، صفحه 171-206]
  • سمیعی زفر قندی، مرتضی تأثیر اجرای آموزش معکوس در کلاس درس علوم تجربی بر خودکارآمدی و یادگیری دانش‌آموزان [دوره 17، شماره 65، 1401، صفحه 133-158]

ش

  • شایان، مریم ارزیابی عملکرد دانش آموزان پایه نهم در آزمون سواد ریاضی با تأکید بر کتاب های درسی ریاضی [دوره 17، شماره 66، 1401، صفحه 41-74]
  • شریعت باقری، محمدمهدی ارائه مدل ساختاری کمک طلبی بر اساس خودتعیین‌گری، خودشفقت‌ورزی و شکفتگی با نقش میانجی درگیری تحصیلی و باورهای انگیزشی دانش‌آموزان [دوره 17، شماره 66، 1401، صفحه 315-334]
  • شریفیان، فریدون غمخواری در فرایند آموزش: مؤلفه‌های آموزش غمخوارانه نادینگز و میزان کاربست آن توسط معلمان دوره ابتدایی [دوره 17، شماره 65، 1401، صفحه 99-132]
  • شفیعی سروستانی، مریم طراحی چارچوب برنامه درسی دوره ابتدایی در بحران همه‌گیری بیماری کرونا [دوره 17، شماره 65، 1401، صفحه 27-46]
  • شیخی فینی، علی اکبر بازشناسی کیفی عناصر مؤثر در فرآیند تصمیم‌گیری در برنامه درسی عمل فکورانه [دوره 17، شماره 67، 1401، صفحه 171-206]

ص

  • صادقی، علیرضا مطالعه تجربه زیسته کارآموزان دوره مهارت ‎آموزی معلمی دانشگاه فرهنگیان قم [دوره 17، شماره 67، 1401، صفحه 13-34]
  • صادقی، علیرضا طراحی و اعتباریابی الگوی برنامه درسی هنر مبتنی بر رویکرد چندفرهنگی در دوره اول متوسطه [دوره 17، شماره 66، 1401، صفحه 75-112]
  • صالحی، کیوان رویکردی آمیخته برای سنجش شادکامی مدرسه‌ای دانش‌آموزان ابتدایی منطقه 15 شهر تهران [دوره 17، شماره 65، 1401، صفحه 245-276]
  • صدر، آمنه طراحی و اعتباریابی الگوی برنامه درسی هنر مبتنی بر رویکرد چندفرهنگی در دوره اول متوسطه [دوره 17، شماره 66، 1401، صفحه 75-112]
  • صمصامی، اعظم ارائه مدل ساختاری کمک طلبی بر اساس خودتعیین‌گری، خودشفقت‌ورزی و شکفتگی با نقش میانجی درگیری تحصیلی و باورهای انگیزشی دانش‌آموزان [دوره 17، شماره 66، 1401، صفحه 315-334]

ع

  • عابدی، احمد ارائه الگوی غنی‌سازی برنامه درسی مدارس استعدادهای درخشان ایران: پژوهش داده‌بنیاد [دوره 17، شماره 66، 1401، صفحه 259-288]
  • عباسی، عفت طراحی و اعتباریابی الگوی برنامه درسی هنر مبتنی بر رویکرد چندفرهنگی در دوره اول متوسطه [دوره 17، شماره 66، 1401، صفحه 75-112]
  • عبدی، کبرا تأثیر اجرای آموزش معکوس در کلاس درس علوم تجربی بر خودکارآمدی و یادگیری دانش‌آموزان [دوره 17، شماره 65، 1401، صفحه 133-158]
  • عربی، سمیه طراحی مدل آموزش کارآفرینی در نظام آموزش فنی و حرفه‌ای ایران [دوره 17، شماره 66، 1401، صفحه 113-138]
  • عزیزی، محمد طراحی مدل آموزش کارآفرینی در نظام آموزش فنی و حرفه‌ای ایران [دوره 17، شماره 66، 1401، صفحه 113-138]
  • عسگری، فرشته غمخواری در فرایند آموزش: مؤلفه‌های آموزش غمخوارانه نادینگز و میزان کاربست آن توسط معلمان دوره ابتدایی [دوره 17، شماره 65، 1401، صفحه 99-132]
  • علی عسگری، مجید ارزشیابی برنامه درسی جدید فیزیک در عمل: پژوهشی بر اساس خبرگی و نقد تربیتی آیزنر [دوره 17، شماره 66، 1401، صفحه 177-210]
  • علی عسگری، مجید طراحی و اعتبارسنجی الگوی برنامه درسی آغازخدمت برای نومعلمان دورۀ ابتدایی با تأکید بر توسعۀ حرفه ای [دوره 17، شماره 67، 1401، صفحه 107-138]

غ

  • غلامزاده، مهین طراحی الگوی برنامه درسی کارورزی دانشگاه فرهنگیان (نظریه داده بنیاد) [دوره 17، شماره 67، 1401، صفحه 35-56]

ف

  • فاضلی، نعمت اله مرگ مدرسه یا مرگ سوژه؟ [دوره 17، شماره 66، 1401، صفحه 5-40]
  • فتحی واجارگاه، کورش رویای نو/ چند بسترسازی مطالعات برنامه درسی در قرن جدید : (از رشته بی سرزمین تا رشته بدون مرز) [دوره 17، شماره 65، 1401، صفحه 7-26]
  • فراست، حسین ارزیابی میزان توجه به گرایش‌های مختلف زیست شناسی در مباحث زیست شناسی متوسطه اول و دوم [دوره 17، شماره 64، 1401، صفحه 189-216]

ق

  • قادری، مصطفی بررسی الگوها و اهمیت تلفیق برنامه درسی تعلیمات دینی با درس علوم تجربی [دوره 17، شماره 65، 1401، صفحه 75-98]
  • قادری، مصطفی شناسایی دانش ضمنی معلمان عربی شهرستان تکاب درباره روش‌های فعال تدریس [دوره 17، شماره 67، 1401، صفحه 83-106]
  • قاسمی، فاطمه ارزشیابی برنامه درسی جدید فیزیک در عمل: پژوهشی بر اساس خبرگی و نقد تربیتی آیزنر [دوره 17، شماره 66، 1401، صفحه 177-210]
  • قربانی، حسین کوررۀ من: روایت هایی از تجربیات تدریس من در بدو معلمی [دوره 17، شماره 64، 1401، صفحه 125-156]

ک

  • کاسی، فاطمه بازتاب هویت ملی در کتاب فارسی پنجم دبستان از دوره قاجار تا پایان قرن چهاردهم شمسی [دوره 17، شماره 67، 1401، صفحه 237-266]
  • کرامتی، هادی واکاوی جایگاه فناوری آموزشی در کتاب کار و فناوری پایه هفتم بر اساس نظریه براون از دیدگاه معلمان و متخصصان و ارایه الگو [دوره 17، شماره 66، 1401، صفحه 139-176]
  • کشتی آرای، نرگس طراحی الگوی برنامه درسی کارورزی دانشگاه فرهنگیان (نظریه داده بنیاد) [دوره 17، شماره 67، 1401، صفحه 35-56]
  • کمالی مهاجر، رضا رویکردی آمیخته برای سنجش شادکامی مدرسه‌ای دانش‌آموزان ابتدایی منطقه 15 شهر تهران [دوره 17، شماره 65، 1401، صفحه 245-276]
  • کیان، مرجان طراحی و اعتباریابی الگوی برنامه درسی هنر مبتنی بر رویکرد چندفرهنگی در دوره اول متوسطه [دوره 17، شماره 66، 1401، صفحه 75-112]

گ

  • گلستانه، مهشید کاوشی در تجربه زیسته، رضایت و عملکرد شغلی نومعلمان ساماندهی شده در دوره‌های تحصیلی دیگر [دوره 17، شماره 67، 1401، صفحه 57-82]
  • گویا، زهرا نقد و بررسی پیش نویس راهنمای حوزه تربیت و یادگیری ریاضی (1399) [دوره 17، شماره 64، 1401، صفحه 57-94]

م

  • محمد جعفری، خاطره طراحی چارچوب برنامه درسی دوره ابتدایی در بحران همه‌گیری بیماری کرونا [دوره 17، شماره 65، 1401، صفحه 27-46]
  • مدنی، سیداحمد ریشه‌های تفکر برنامه درسی متمرکز: واکاوی دغدغه‌های سیاسی و اجتماعی نخستین ناظران آموزشی و نقش آن در پیدایش حوزه مطالعاتی برنامه‌درسی [دوره 17، شماره 64، 1401، صفحه 157-188]
  • مرزوقی، رحمت اله برنامه درسی در میعادگاه حقیقت [دوره 17، شماره 67، 1401، صفحه 1-12]
  • مشهدی، حمیدرضا مطالعه تطبیقی برنامه درسی کشور های منتخب با تاکید بر توسعه سواد فناوری اطلاعات و ارتباطات دانشجو معلمان [دوره 17، شماره 64، 1401، صفحه 95-124]
  • معتمدی محمدآبادی، مرضیه طراحی الگوی آموزش سواد رسانه‌ای برای معلمان، بر اساس رویکرد داده بنیاد [دوره 17، شماره 67، 1401، صفحه 139-170]
  • ملکی، حسن بررسی الگوها و اهمیت تلفیق برنامه درسی تعلیمات دینی با درس علوم تجربی [دوره 17، شماره 65، 1401، صفحه 75-98]
  • موسوی، سیدمحسن کاوشی در تجربه زیسته، رضایت و عملکرد شغلی نومعلمان ساماندهی شده در دوره‌های تحصیلی دیگر [دوره 17، شماره 67، 1401، صفحه 57-82]
  • موسی پور، نعمت الله مطالعه تجربه زیسته کارآموزان دوره مهارت ‎آموزی معلمی دانشگاه فرهنگیان قم [دوره 17، شماره 67، 1401، صفحه 13-34]
  • موسی پور، نعمت الله طراحی الگوی برنامه درسی سواد مالی برای دانش آموزان دوره ابتدایی [دوره 17، شماره 65، 1401، صفحه 47-74]
  • موسی پور، نعمت اله برده‌پروری یا بنده ‎پروری؟ آموزش و برنامه درسی ایران در قرن چهاردهم چه راهی را طی کرده و به کجا رهسپار است؟ [دوره 17، شماره 64، 1401، صفحه 1-56]
  • موسی پور، نعمت اله طراحی و اعتبارسنجی الگوی برنامه درسی آغازخدمت برای نومعلمان دورۀ ابتدایی با تأکید بر توسعۀ حرفه ای [دوره 17، شماره 67، 1401، صفحه 107-138]
  • موسی پور، نعمت اله چون بمیرد مدرسه دنیای ما گردد «تباه »! [دوره 17، شماره 65، 1401، صفحه 1-6]
  • موسی پور، نعمت اله چرا بنشسته ام بر جای ناراست؟! [دوره 17، شماره 66، 1401، صفحه 1-4]
  • میرشاه جعفری، سید ابراهیم غمخواری در فرایند آموزش: مؤلفه‌های آموزش غمخوارانه نادینگز و میزان کاربست آن توسط معلمان دوره ابتدایی [دوره 17، شماره 65، 1401، صفحه 99-132]
  • میرغفاری، فاطمه طراحی چارچوب برنامه درسی دوره ابتدایی در بحران همه‌گیری بیماری کرونا [دوره 17، شماره 65، 1401، صفحه 27-46]

ن

  • ناصری جهرمی، رضا طراحی چارچوب برنامه درسی دوره ابتدایی در بحران همه‌گیری بیماری کرونا [دوره 17، شماره 65، 1401، صفحه 27-46]
  • نصر اصفهانی، احمدرضا طراحی الگوی آموزش سواد رسانه‌ای برای معلمان، بر اساس رویکرد داده بنیاد [دوره 17، شماره 67، 1401، صفحه 139-170]
  • نوروزی، قاسم ارائه الگوی غنی‌سازی برنامه درسی مدارس استعدادهای درخشان ایران: پژوهش داده‌بنیاد [دوره 17، شماره 66، 1401، صفحه 259-288]
  • نیک آیین، زینت بررسی مقایسه‌ایی تاثیرات دو روش تدریس مشارکتی و رقابتی درس تربیت بدنی بر مشارکت ورزشی دختران دارای اضطراب اجتماعی اندام: نقش تعدیل کننده عزت نفس [دوره 17، شماره 66، 1401، صفحه 289-314]
  • نیکخواه، محمد کاوشی در تجربه زیسته، رضایت و عملکرد شغلی نومعلمان ساماندهی شده در دوره‌های تحصیلی دیگر [دوره 17، شماره 67، 1401، صفحه 57-82]
  • نیک نام، زهرا ارزشیابی برنامه درسی جدید فیزیک در عمل: پژوهشی بر اساس خبرگی و نقد تربیتی آیزنر [دوره 17، شماره 66، 1401، صفحه 177-210]
  • نیک نام، زهرا طراحی و اعتبارسنجی الگوی برنامه درسی آغازخدمت برای نومعلمان دورۀ ابتدایی با تأکید بر توسعۀ حرفه ای [دوره 17، شماره 67، 1401، صفحه 107-138]

ه

  • هاشمیان، سیدعزیز بازشناسی کیفی عناصر مؤثر در فرآیند تصمیم‌گیری در برنامه درسی عمل فکورانه [دوره 17، شماره 67، 1401، صفحه 171-206]

ی

  • یافتیان، نرگس ارزیابی عملکرد دانش آموزان پایه نهم در آزمون سواد ریاضی با تأکید بر کتاب های درسی ریاضی [دوره 17، شماره 66، 1401، صفحه 41-74]
  • یاقوتی، ابراهیم شناسایی حقوق فرهنگی - آموزشیِ شهروندان و راهبردهای تحقق آن در نظام تعلیم و تربیت ایران [دوره 17، شماره 67، 1401، صفحه 207-236]